< Till bloggens startsida

LULU SHIRTY

Goddag

Jag kan dumpa koppar och njuter att känna doften av nysaltade fåröron.


En ny klassiker

Kärringtand

Gårdagens dokumentation stod Vargen för.

Den 28 september år 2009 var jag och mina klasskamrater på utflykt.  Vi började färden mot ett skinnberederi  i Tranås på morgonens arsle, var där vid lunchtid. Där fick vi se mindre trevliga saker såsom nyavskalade pälsar doppade i stensalt, fåröron utan kroppar, djurögon på golven och läskiga lokaler. Jag lärde mig lite nya saker, det blev en väldigt snabb guidning om stegen i skinnberedning. Thanks, G! Det lilla som vi skulle hinna ta lärdom av hörde vi knappast, den rödläppade vägvisaren pratade alledes för tyst och snabbt. Sen fanns det självklart  stora maskiner som hjälpte till med att dränka hennes röst lite grann. Det våra oskyldiga ögon fick vittna ville vi då inte ha någon mer information om. Usch va’ snuskig åtta veckors procedur. Jag blev nästan äcklad och jag blir aldrig äcklad. För jag är redan äcklig. Men den försenade lunchen var som godis för själen. Och för magen. Kanske för att det var godis men ah. Majsbröd+ vitlökskryddad cremecheese+ Marabou mintkroktant= match made in heaven. Påriktigt nu, det var gö’ gött’! En annan smakupplevelse som jag vill tipsa er om är stuvad blomkål med chokladglass. Förvånansvärt okej, prövades idag i bamba. Imorgon får jag förhoppningsvis mina ketchuptoppade skumdelfiner till efterrätt.

Piz!/ Evelina


Kommentarer
Nadia

Jag diggar chokladmackan ! :D

2009-10-01 @ 16:17:24
URL: http://fortes.blogg.se/
Evelina

nadia: jag skojjar inte, jag ljuger inte.. det är as GÖTT!

2009-10-02 @ 10:42:27
URL: http://queenofmyturf.blogg.se/
Brur

Haha...SERIOUSLY... inte okej me sånna ordvitsar... bank-o-mat... For helvete.. uranet i min hjärna höll på att närma sig kritisk massa XD Hoppas allt är bra sis. Massa kärlek från brur

2009-10-05 @ 01:35:32
URL: http://epicburns.blogspot.com
Evelina

brur: det är typ pappa-humor. mhmm, i feel u bro! hehe. spegel tillbaka! (L)

2009-10-06 @ 19:27:46
URL: http://queenofmyturf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0