< Till bloggens startsida

A DREAM



Godkväll

Jag kan waila och njuter av att bitcha med gravida kvinnor.


På övre raden har du Ms. Burfitt, nedre raden finner du Ms. Szenfeld

Idag har det varit en heldag av teori, eller forskning som dem kallar det här. Jag och Moa valde att fördjupa våra kunskaper (som vi inte hade) om Ikat, en urgammal vävningteknik som används av sötnosarna i Asien. Efter vi fnittrat oss igenom arbetet var det dags för mig att vandra mot Z-salen. Där skulle skolrådet ha mötet, jag är en av representanterna. Nu när jag tänker efter passar Z-salen utmärkt som namn till salen.. 1. Z är platsar långt bak i alfabetet och salen låg verkligen bortom salar som jag inte ens visste fanns 2. ZzzZzz , så roligt hade jag och födelsedagsbarnet Felicia under mötet. När vi inte längre kände våra stjärtar blev det dags att bära dessa mot bamba. Middag (ca. 16.45 urrday). Senare bjöds det på hemmbakad chokladtårta hos födelsevalpen, med blåbär i. Alla kakor/tårtor/bakelser som bakas här kommer förmodligen innehålla blåbär, plommon eller äpplen. Eftersom dessa växer framför, bakom och säkerligen under husen. Won't complain- billigare är bättre men gratis är godast. Haha. Fattigmansord, yessiiiir! På tal om interjektioner.. WOHOO! Igår berättade fröken (ja, jag får lov att kalla dem goa kärringarna för det) att Bea Szenfeld kommer till vår skola för att hålla föreläsning och grejja. Hon är sucha inspiration, påriktigt. Enda sen jag såg henne i den svenska motsvarigheten av Project Runway för många år sedan, har jag varit ett fan av henne och hennes sagoberättande kreationer. WOHOO! x2, sedan fick vi ett kanske om förfrågan om Lovisa Burfitt skulle komma och hälsa på hon med. Som råkar vara handen bakom dem flesta av mina favorit fashionillustrationer från nutid. I'm so FREAKIN' exited!

Piz!/ Evelina


Kommentarer
therese

näähä! Lovisa Burfitt, I want to!

2009-09-04 @ 08:43:09
URL: http://theresemortensen.blogg.se/
Evelina

therese: mega balligt!

2009-09-04 @ 16:37:41
URL: http://queenofmyturf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0