< Till bloggens startsida

RUNNING


Goddag

Jag kan vika pappersloppor och njuter av att bjuda på okokt spagetti.


Long time no see. Typ. Nu sitter jag här igen vid dumburken #2. Vart några sjukt effektiva dagar, fyllda av egen studietid. Alltså tid där vi antingen får jobba röven av oss om vi vill eller sova, jag har jobbat på. Jag har misslyckats och lyckats med några av mina "metallverk"(ursäkta ordvalet). Men inga bilder på dessa här, atleast not yet. Klara är dem iallafall. Inspirationen stod Kleoptra, farao och Transformers för. Endast av silverfärgade metaller, men lite färginslag fick jag.. från något gammalt kretskort från en söndrig DVD. Min hylla av konservburkar blev inte alls som jag velat, var väldans svårt att få dem att stanna på sin plats. Ni undrar säkerligen hur dagen med Fröken Szenfeld va' och den var primus. Vi fick höra allt från hennes livshistoria till hur hon tänker inför modevisningar. Hon är galet välutbildad inom konst/mode, nio år allt som allt har hon suttit bakom skolbänken. Sedan fick vi kika i hennes privata skiss och- inspirationsblock och hon lärde oss en massa som vi senare fick användning av i några uppgifter som hon oss senare gav. En klasskamrat hade fått fram uppgifter om att Bea var född år 1972. Varken jag eller någon annan trodde att det var sant, men dem stämde tydligen. Suprisesuprise. Hon är väldigt ungdomlig i sinnet, kroppspråket och i sättet hon talar. Liksom ibland kunde hon få in ett what the hell och några yada yada i sina meningar. Upplägget av föreläsningen var utförligt och väl genomtänkt, som allt annat denna kvinna skapar. I mellanåt hade hon lagt upp "chock-bilder" i hennes fina bildspel för att fånga upp åskådarnas uppmärksamthet, eftersom föreläsningar lätt kan bli långtråkiga. Hon fick en att sitta som en gnu (Klarinettpojkens ordval). Räv kanske det borde va' egentligen. Hennes besök vaa otroligt givande och inspirerande. Det är sådana människor som får en att arbeta lite hårdade, lyssna lite bättre och lära sig lite mer än vad man borde.

Piz!/ Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0