< Till bloggens startsida

A NIGHT OFF


Goddag

Jag kan plocka hallon och njuter av att gå runt med "nerblodade" tänder.

Jag lekte allvarlig OCH räddade håret från flodavågen.

Lindsay posers.

Läder-Lappen goes nörd. Martin, ja.

Carl-Oscar goes nörd. Charlotte, ja.

DramaBaba goes nörd. Anna, ja.

SuperFanny goes nörd. Fanny, ja.

Annas co-worker föll för grupptrycket

Denne herrn gjorde detsamma

Likaså flickan på bild, naughty schoolteacher?

Fotografen fick också sitta framför cameran

You want the realness, well i gotcha!

Ett glas som inte jag rört med mina läppar

Inte ett par, här har ni en Robin och en Frida.

Och en Ida, ja Apan went nerdy aswell.

Yup, då kör vi!

Torsdagen min: Dagen började som alla andra dar. Kaffe+runda. You allready know what it iiis. Efter jag utfört the morgon-slentrian mötte jag upp DramaBaba i staden för en stunds softande runt Kompassen. När jag skakat av mig mannen i mitt liv åkte jag hem och packade. I väskan hamnade en tandborste, en partyoutfit, fräscha under kläder och en deodorant. Därefter tog jag mitt pickOpack och stack. Stack till Trollhättan. Där skulle jag spendera min afton med att äga Lipz dansgolv tillsammans med Sandra och Kim, hänga med på efterfest i Vänersborg- äta ketchup med makaroner, köra vattenkrig och tvinga på främlingarnas öron med BIGGIE tracks. När ljuset var påväg upp och regnet fortfarande var påväg ner tog vi första morgonbussen hem till Sandra. Kim däcka på direkten. Jag och Trollet bubblade utomhusjacuzzi i någon timme innan det blev dags för mig att åka hem till hemstaden igen. Jo jag var ganska trött vid det här laget men ett stopp i vårat centrum innan det var dags för läggdags. Snabbmöte med DramaBaba, tack för frulle-bullen. Damn, älskar SJs bullar!

Fredagen min: Jo, den inplastade kanelbullen satt gött minsann. Och med den i magen sov jag likaså. Från 12-18 sov jag. Mamma kallar det för att sova bort dagen, jag kallar det för att ladda batterierna inför kvällen. När batterierna var redo blev det middag och påklädningsdags. Lite senare mötte jag upp lite gott folk @ VasaVictoria, som är ett av ställena där vakten alltid ska påpeka mitt födelseår och 3 sek senare släppa in mig- för denna gången! Well well, där satt vi töntar och zippade rött, applicerade rött för att senare se rött. Eller ja, det där med att se rött var det nog bara jag som gjorde. Den håriga *#"-! som lät fina flickor att gå före mig och mitt fagra toa-följe in på toaletten. Helt rätt att du minsann därefter fick ställa dig sist av alla kön. HaaHaa! Jag och SuperFanny smög iväg en bit bort, till Chez Amis för att umgås lite med Apan & Frida. Himlans trevligt döh. När gamlingarna blivit för trötta, ålade vi oss fram till närmaste hållplats.

Lördagen min: En redig sovmorgon, ja tack. Eller ah, det råkade bli så. Mitt alarm vägrade att väcka mig. Inte roligt. Inte nog med det, telefonen vägrar att langa fram ingående sms i tid. Får vissa meddelande en hel dag senare. Inte roligt, som sagt. Dag för pension snart fan. Senare på dagen åkte jag till Högsbohöjd för att göra Tess och Fortes sällskap. Senare också Apan. Där tittade jag på medan dem andra åt gormet-middag för tre. Usch va' gott det såg ut! Hoppas spenaten smakade, Apa! När middagen var uppäten var det dags att bunkra upp framför Tess big-ass-screen till TV. Filmen som vi gjorde detta till var Goal. En helt okej film med en mer än helt okej hudvudrollsinhavare. När Finnen kom och hämtade upp sin apa var det dags för mig att kila hem. Hem till sängs.

Söndagen min: Påbörjades som alla dagar borde, kaffe+runda. Ha koll på mina rutiner, ni.. söta läsare *winkwink*. Ett försök att städa mitt rum, en skogsjakt efter dem mogna bären med mor, en söt promenad med Chokladpuddingen och en söndagsmiddag med familjen senare sitter jag här. Snart springer jag iväg på äventyr igen, Majorna lockar med film. Vi får se var det blir, ut i solnedgången ska jag iallafall.

Piz!/ Evelina

Kommentarer
anna

ballt att alla gått å köpt likadana brillor :D how strange

2009-07-12 @ 23:21:55
URL: http://dontyoujustloveme.blogg.se/
Evelina

anna: inte sant? helt mysko ..

2009-07-13 @ 00:09:50
URL: http://queenofmyturf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0