< Till bloggens startsida

CRADLE TO THE GRAVE


Goddag

Jag kan hälla upp vatten i glas och njuter av att bli nerkletad med mögelost.


Harper's Bazaar

Jag har kommit på varför vi andvänder ordet muf som en synonym till det kvinnliga könet, ibland som skällsord. Det är av samma anledning vi väljer att bojkotta BlondinBellas blogg. Varje gång du blir nyfiken över vad BB har för sig, låter det klirrklirr i hennes plånka. Nä, jag hade inte tackat nej till hennes plånboks innehåll.. men hennes åsikter, hennes texters innehåll. Nej tack. Jag hade lätt velat tjäna stora cash som den nämde men aldrig genom att trampa på andra människor. Jag kallar mig inte insatt, utan utsatt. Utsatt av dem högre makternas skitsnack, utsatt av BBs smyginfiltrerande.. undra om flickebarnet ens förstår vad hon står för, undra om hon har någon aning om hur det är utanför bubblan? Jag säger inte att jag lever utanför den, vi bor ju i Sverige liksom. Fast sakta men säkert hjärntvättar hon resten av blondin Sverige, rakt framför ögonen på oss. Vi ser men vi tittar inte. Vi läser men vi tänker inte. Så nu är det dags mina kära proletärer, inta era offensiva positioner innan det är ute med oss!

Piz!/ Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0