< Till bloggens startsida

PIERCED

Goddag

Jag kan äta nylon och njuter av att skrika fula ord till halvdöva pojkar.

Osköna jag och en hungrig syster.

Du gör mig stolt, säg nej till sketan!muhaha

Flickebarn

Gamlingar på dansgolv

Min lilla skit till syster har nu blivit en stor skit. Detta firades med dans på Trädgårn'.

Nu är jag tillbaks på hemmaplan. Min stad är 30% vackrare än den var sist jag andades in dess fina, smått förorenade trafikluft. Jag märker också att hösten är några gånger finare här än vad den är i byn där uppe. Jag menar dem gula löven här utgör en sådan fin kontrast till den grå asfalten, ser hellre liggandes löv i en allé i betongen än i byn där uppe. Höstdepression finns nog inte här. Jobbiga mornar finns nog inte här. I allafall inte i en vecka framöver, för nu har lillen här lov. Höstlov, vettö. Det behövdes, mhm. Vi har börjat väva i skolan. När SnelaDela började drömma om varpen insåg vi att det behövde en redig paus. Clear our minds for a second. Varpen är det man väver genom, alltså ett högt antal trådar som spänns upp på en vävstol. Denna syssla som vi annars trodde var förberedd åt oss, att det bara var att sätta igång och väva. Ack,nej! Detta skulle också utföras av oss elever. Jag säger: WOW! Jag ska då aldrig underskatta vävda tyger, ever again. Och inte kärringarna som väver heller. Vem det än var som kom på att man kunde skapa tyger genom att väva måste varit ett matte geni. Vi snackar om många trådar som ska spännas upp var för sig, t.ex. till en trasmatta på 1,5m x 80cm behövs det 240 trådar. Det trodde vi var mycket, där hade man fel igen. Duktiga vi ska även väva en liten handduk, liksom för att få pröva på att arbeta med olika tjocklekar. Till  en kökshandduk behöver du 720 varptrådar. Ih. Förarbetet i vävning tar mer tid än själva "jobbet" nästan. Men vi fixar det här, jag fixar det här. En prövning för tålamodet minsann, jag som annars  är bästa vän med snabba resultat. Som sagt, paus behövs. Vila hjärnan lite grann. Chilla med vännerna lite grann. Springa på saftkalas lite grann. Ni vet, höstlov.

Piz!/ Evelina

Kommentarer
Elena

Ser ut som det blev en toppenkväll i alla fall! =)

2009-10-26 @ 11:30:12
URL: http://LadyoftheLodge.blogspot.com
Evelina

elena: helt primus, har fortfarande lite ont i ögat efter att ha sett broderns Carlton-dans dock. får hellre en gaffel i ögat än att tvingas se på när han viftar med lemmarna så där.

2009-11-02 @ 12:33:51
URL: http://queenofmyturf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0