< Till bloggens startsida

WE DON'T DO BALLS, WE MAKE EM'


Goddag

Jag kan rulla yllebollar och njuter av att noppa ansiktshår.




C.Dior SS10




Fendi SS10




Prada SS10

Nu verkar ull-blocket vara över, fast inte för min del egentligen. Ska sy klart en kuvertväska som jag har tovat ihop någorlunda. Metoderna var roliga att pröva på men ull kanske inte riktigt var min grejj, fast det hade jag inte vetat om jag inte fått chansen att arbeta med det. Så kan man tänka istället. Pickning ligger högst upp på listan, det är en tovningsmetod där man pickar ihop två tyger med hjälp av en nål. På så sätt kan man få fina, små coh detaljerade färginslag i den annars ofärgade ullen. Jag lyckades iallafall rulla och picka ihop en liten miniatyr av sötnos pandan i reklamsnutten som Takashi Murakami gjorde för LV. Den blev gö' fin faktiskt! Bilder på detta alster finns varken här eller någonstans nära min camera, tyvärr. Nog om min älskade skolgång och mer om fritiden här. Fritid? På vardagarna är man för det mesta brainfucked någon gång vid 16.00 då skoldagen borde vara över. För er med kreativaminds vet ni att man lätt kan glömma bort allt runt omkring  sig när man väl satt igång. T.ex. att andas eller äta och urinera. Så slut,ja det är man. Efter detta ska man vara helst duktig och fortsätta med sådant man inte hunnit klart med under lektionstid. Så ska man tvätta/städa/diska och gå på någon kvällskurs (keramik för min del). Man ska också hinna inkskaffa käk och viktigheter inför den kommande helgen. Vissa dagar kan man lätt vara igång från 8.20 till 20.00 utan att hinna kolla på klockan ens (fika+mat pauser hjälper en). But hey, i like it. Det passar mig, att alltid vara påväg någonstans. Skolan känns inte som "skola" för allt det man gör är sådant man vill lära sig. Är ämnena du läser intressanta för dig själv, blir resultaten genast mycketmycket bättre. Inte sant? Mhm. Nu är det nog dags för mig att lämna datasalen, att sitta och kolla runwaybilder kan tydligen också få klockan att ticka iväg som tusan. Men hallå, man måste ju ha kolla på dem framtida konkurrenterna.. right?


Close up 1. C.D - glitterstrumpa!

Close up 2. Fendi - nära perfektion

Close up 3. Prada- varningsläppar

Piz!/ Evelina

Kommentarer
Sandra

Hur har du det där uppe?? Hur går det i skolan ?? Ensamt?? Kram

2009-10-03 @ 22:13:46
URL: http://sandriic.blogspot.com
Elena

Glitterstrumpa alltså. Det får jag se till att ha på min nästa jobbintervju!....bara det......hahahahahahaha...oh lord the picture in my mind...

2009-10-04 @ 10:04:40
URL: http://LadyoftheLodge.blogspot.com
Evelina

sandra: jag gillare! det går bättre än var det borde, hähä. ensamt? hell naah, mina människor lämnar mig då aldrig ifred.. jag har aldrig smakat på det ordet, varför börja nu? hoppas det är O K me dig!

2009-10-04 @ 15:15:23
URL: http://queenofmyturf.blogg.se/
Evelina

elena: näää kanske inte riktigt rätt tillfälle döh! haha. men när det nalkas kalas är det nog väldans tjusigt :)

2009-10-04 @ 15:16:53
URL: http://queenofmyturf.blogg.se/
Elena

hörrö, uppdatera då!

2009-10-06 @ 11:03:59
URL: http://LadyoftheLodge.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0