< Till bloggens startsida

BETTER WISE UP


Godkväll

Jag kan stänga av blixten omedvetet och njuter av att lukta spenat.





[080909]

Vid skolbänken satt vi mest hela dagen idag, för att senare kunna utföra några övningar inom färgläran. Det är galet hur vissa färger kan påverka oss och dem i vår omgivning. Hur färger kan växla till en varmare ton bara genom att man ändrar en bakgrund eller en närliggande färg. NCS(Natural Colour System), som jag kom på att jag läst om under gymnasietiden. Då skulle vi kunna blanda fram en färg bara genom att läsa någon bokstav samt nummer(%) på ett av proven vi hade. Hur svårt? Jätte svårt. Men nu läser vi om samma system dårå, fast inte lika tungt. Ett internationellt färgsystem tror jag bannemej att det är, ganska coolt att människor som inte ens pratar samma språk kan förklara i färger för varann. Okej, kulör-hajp här men ärligt talat ..det är en hel vetenskap i sig. Nu måste jag kila till sysalen, antingen få något gjort eller bara agera moralstöd för någon varg som kan sy bättre än mig.

Piz!/ Evelina


Kommentarer
ida

Åh du e så snygg babe. i miss u!

2009-09-11 @ 00:06:03
URL: http://idaaas.blogg.se/
Evelina

ida: neh, du är. right back at ya!

2009-09-12 @ 15:46:34
URL: http://´queenofmyturf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0